Studiu de caz marketing digital: Cresterea conversiilor

  • Studiu de caz Google Ads

  • Studiu de caz Google Business

  • Optimizare SEO On-page
+310%
creștere a numărului rezervărilor în 3 luni
-52.31%
scădere cost de achiziție Google Ads
+462%
creștere a traficului organic

DESPRE CLIENT

CLIENT DIN 2015
INDUSTRIE
Cazare corporate (B2B)
TIP CAMPANIE
Google Search Ads > Tranzactii & Lead-uri
SEO & Google Maps
LOCAȚIE
București
Alia Accommodation Bucharest – firmă cu experiență de peste 20 ani pe piața apartamentelor în regim hotelier, cu clienți preponderent B2B și din mediul corporate, respectiv cazări corporate pe termen mediu și lung.

O agenție priceless

ImpactAds a fost o alegere inspirată. Trecerea de la in-house la o agentie de marketing digital a decurs foarte lin. După auditul campaniilor AdWords, primul lucru pe care l-au făcut a fost sa ințeleagă afacerea noastră și să facă o strategie de marketing online. Promovarea pe Google Ads super profitabilă și optimizarea SEO a site-ului ne-a crescut semnificativ numărul și calitatea clienților. Au devenit un adevărat partener strategic pentru noi. Suntem foarte mulțumiți de serviciile lor.
George Popas @ Alia Accommodation
Servicii: agentie promovare online Google · optimizare SEO · Google Business

PROBLEMA

Scădere considerabilă a veniturilor din online

Clientul a sesizat în 2015 creșterea traficului mobil și a hotărât redesignn-ul complet al site-ului pentru a fi "mobile friendly". Departamentul intern al clientului s-a descurcat inițial destul de bine, rulând încă de la început, respectiv din 2005, reclama online Google Ads.Datorita creșterii complexității Google AdWords și a competiției, performanța si veniturile au scăzut considerabil.

In 2015 clientul a decis și externalizarea serviciilor de Google AdWords și optimizare SEO catre o agentie Google Ads (AdWords).

Trebuie sa subliniem ca domeniul ospitalitătii este super competitiv, fiind dominat de doar câteva corporatii cu bugete publicitare imense, gen TripAdvisor, Expedia și Booking.
O particularitate a acestui client a fost site-ul multiligv, disponibil în 5 limbi (romană, engleză, franceză, italiană și spaniolă).
Dupa auditul site-ului am creat un plan integrat de campanii de marketing digital, pentru a aduce online-ul pe plus.

Google Ads: probleme identificate

  • rată de conversie foarte mică: 0.99%
  • structura contului de AdWords foarte generalistă
  • buget publicitar irosit pe cuvinte cheie care nu generau venituri
  • lipsa implementării Google Analytics înregistrarii tranzactiilor si a lead-urilor: "conversion tracking" și "goals tracking"
  • CPA (cost per achiziție) foarte mare, de 65€

SEO: probleme identificate

  • pentru migrarea catre site-ul nou nu exista nici un plan făcut
  • URL-uri neprietenoase, cu parametri dinamici.
    URL-ul https://www.in-bucharest.com/en/accommodation_Bucharest/details.asp?AptID=79 va avea un alt efect in plan SEO rescris in https://www.in-bucharest.com/en/bucharest-serviced-apartment-center/
  • Inexistența listărilor pe Google Business, listări care generează în mod normal o contitate semnificativă de trafic gratuit / trafic organic
  • lipsa datelor structurate, un semnal important pentru algoritmul Google

Perioada studiului

Alia Accommodation a ajuns în portofoliul nostru în decembrie 2015. Dupa implementare tuturor schimbarilor timp de 3 luni, noua versiune a site-ului și reclama online au fost re-lansate în martie 2016. In acest studiu de caz ne vom concentra pe compararea perioadei martie-septembrie 2015 și martie-septembrie 2016 pentru a avea o imagine corectă a rezultatelor obținute.
Data studiului: 20 octombrie 2016

*Later edit: Alia Accommodation este clientul nostru și acum, în 2024, fiind multumit de rezultatele livrate pe partea de Google Ads și trafic organic / SEO.
studio de caz Google Ads generare lead-uri

SOLUȚIA

Am gandit și am propus clientului o strategie integrata, compusa din campanii de marketing online axate pe Google PPC (optimizarea contului de Google Ads și cresterea conversiilor), Google Business (creare de listări în Google Maps, Alia Accommodation neavând nici o prezență pe hărțile Google) și SEO (cresterea traficului organic). Împreună cu clientul am optat pentru excluderea marketingului pe social media (brand awareness) datorită eficienței scăzute.

GOOGLE ADS

Contul existent de Google AdWords era structurat pe limbi, respectiv engleză, romană, franceză, italiană și română, oferind o mulțime de oportunități de a îmbunătăți rezultatele. Dupa o analiză amanunțită a cuvintelor cheie și a competitiei, am decis că structura moștenită nu a fost optimă și am reconstruit campaniile Google Ads de la zero. Baza strategiei de Google Ads a constat in, dar nu numai:
  • am re-creat campaniile pentru fiecare limbă. În cadrul fiecărei campanii, am adaugat apoi grupuri granulare de anunțuri cu cuvinte cheie unice, în special 'long trail keywords', cu intenție clară de rezervare și competiție mai mică
  • am eliminat cuvintele cheie generaliste, cum ar fi "cazare Bucuresti", "accommodation Bucharest" sau "logement Bucarest", care cheltuiau un procent major din bugetul total fără a genera venituri
  • constatatând că textele reclamelor folosite anterior erau foarte generice și nu puneau în lumina calitatea serviciilor oferite de Alia, am rescris toate reclamele abordând mai multe tonalități (emoțional, comercial, descriptiv) pentru fiecare grup de anunțuri
  • am lucrat intens la creșterea Quality Score-ului, prin potrivirea exacta a cuvantului cheie, a textului cu landing page-ul pentru diminuarea costului per click / CPC. Un Quality Score de 10 scade valoarea click-ului
  • pentru anunturi am testat mai multe extensii, însă după o perioadă de testare au rămas doar cele de tip 'site links', 'structured snippet' și 'callout'
  • am setat targetarea pe țări, eliminând zonele geografice care nu generau un volum adecvat de rezervări și cereri / lead-uri
  • am implementat Google Analytics, Conversion Tracking pentru rezervările facute pe site și Goals Tracking pentru acțiuni (cum ar fi click pe adresa de email, pe numărul de telefon și butonul de WhatsApp). Doar așa se poate cuantifica succesul unei campanii.
  • am creat o liste de cuvinte cheie negative (aproximativ 4000 și în permanentă creștere), deoarece unele dintre cuvintele cheie utilizate în potrivire ‘broad match’ sau ‘phrase match’ aduceau un număr mare de căutări irelevante, cum ar fi "cât costa cazarea în regim hotelier în Bucuresti", nu căutări care genereaza vânzări.
  • multitudinea de limbi în care am creat campaniile de Google Ads nu ne-a pus în dificultate, avand mebri ai echipei fluenți în limbile engleză și franceză. Pentru italiană și spaniolă am apelat la o firmă de traduceri
In cazul Alia profilul clientului coroborat cu prima interactiune a acestuia este: corporație internațională cu un prim contact întotdeauna prin email direct și stabilirea unui parteneriat de lungă durată (de obicei 2 ani) pentru cazarea diverșilor angajați. Cel mai reprezentativ KPI / indicator de performanță în cazul Alia Accommodation este Customer Lifetime Value (LTV). LTV-ul obtinut în cazul Alia Accommodation este de 30500 €.
In numai 6 luni rezultatele traficului plătit s-au concretizat în cresterea ROI (return on investment) la 716%, CTR mediu de 23.61%, scăderea CPA (cost per achiziție) de la 65€ la 31 € și creșterea Quality Score-ului mediu la 9.4.

SEO & OPTIMIZAREA SITE-ului

Inainte de migrarea noului site în producție l-am analizat prin prisma SEO și a experienței utilizatorului / user experience, am studiat și site-urile competiției, găsind mai multe puncte slabe care necesitau îmbunatățire, precum și noi oportunități. Migrarea site-ului la noua versiune a fost planificată foarte riguros, pentru a nu pierde nimic din traficul organic existent. Impreuna cu echipa internă am creionat un plan de migrare, care printre altele a inclus:
  • păstrarea vechilor URL-uri, pentru a nu pierde din ranking
  • schimbarea URL-urilor vechi care nu erau “user friendly” si nici nu ajutau algoritmul Google să înteleagă despre ce este pagina
  • adăugarea tag-urilor HTML - titlu, descriere, H1, H2, elemente SEO foarte importante care de multe ori sunt uitate
  • implementarea unei pagini personalizata de eroare
  • actualizarea site map-ului
  • setarea Google Search Console, pentru a putea monitoriza performanța site-ului
Noile oportunități SEO identificate s-au concretizat, printre altele, în noi pagini care sa servească nevoi specifice ale utilizatorului sau 'long trail keywords':
  • crearea de landing page-uri în funcție de zona exactă unde utilizatorul dorește sș se cazeze, cum ar fi Centru Vechi, Sala Palatului, Calea Victoriei
  • noi landing page-uri croite special pe necesitățile particulare ale unor categorii de utilizatori, cum ar fi "acces persoane cu dizabilitati", "cazare corporate", "pet-friendly"
Pentru a imbunatati rezultatele SEO au fost implementate și mai multe tipuri de date structurate în paginile site-ului: 'local business', 'FAQ' și 'products'. Traficul organic a înregistrat doar în cateva luni o crestere de 462%, iar rezervarile generate au crescut cu 310% (in industria de travel rata de conversie este una din cele mai scăzute). In plus, valoarea rezervarilor a fost substantial îmbunătațită datorită 'long trail keywords' și a paginilor care răspund perfect nevoilor specifice ale utilizatorului, și cu intenție clară de rezervare.

GOOGLE BUSINESS

Un alt câștig foarte important a fost adus de adaugărea companiei Alia Accommodation în Google Business (cunoscut și ca Google Business Profile, Google Local, Google My Business sau Google Maps). O înregistrare Google Business verificată și optimizată pentru anumite cuvinte cheie va aduce creșteri ale traficului local și va îmbunătăți vizibilitatea brand-ului, crescând rata de conversie. Locațiile fizice diferite ale apartamentelor ne-au permis adăugarea fiecărui apartament în Google Maps. In plus, asta ne-a dat posibilitatea de a împărți listările individuale ale apartamentelor în limbile deservite de site. Noile listări în Google Maps au adus o cantitate considerabilă de trafic organic pe mai multe piețe și țări, în funcție de limba vorbită. Ca și un exemplu: pentru "short term rentals Bucharest" primele rezultate locale pe hărți sunt doar apartamente ale Alia Accommodation.

REZULTATELE

In momentul în care scriem acest studiu de caz lucram cu Alia Accommodation Bucharest doar de 4 luni și suntem de-abia la început. Cu toate acestea, enumerăm câteva reușite importante.
  • Google Ads CTR (click through rate) de 23.61%
  • Scăderea CPA (cost per achiziție) cu 52.31%, respectiv de la 65€ la 31€.
  • Creșterea ROI (return on investment) cu 716% pentru promovarea plătită.
  • Crearea de landing page-uri specializate pe subcategorii de clienti, gen "pet-friendly", "persoane cu dizabilitati", a îmbunătățit mult ranking-ul organic al website-ului în Google pentru termeni de căutare noi.
  • Traficul organic a avut o crestere de 462% în doar 3 luni, iar rezervările au crescut cu 310%.
studiu de caz SEO generare lead-uri

ÎNAINTE și DUPĂ


*Dacă nu ai avut timp sa citești tot studiul de caz, suntem convinși că vei ințelege foarte repede cu ajutorul vizualului despre ce vorbim.
Din păcate clientul nu ne-a permis să-i folosim public datele.
Noi credem ca un singur screenshot e grăitor:)
Google Ads, Google Maps si SEO (trafic gratuit) Așa cum am mai subliniat, am reușit să aducem site-ul clientului pe prima pagină de rezultate Google in toate categoriile reclamă plătită, Google Maps si a doua poziție in listarea organică.

Vrei și tu rezultate similare?

Dacă ai nevoie de o strategie de marketing online completă care să aducă rezultate cuantificabile, noi te putem ajuta.
Nu ezita să ne contactezi astăzi la 0753.069.987, sau ne poți trimite un e-mail la contact@impact-ads.ro.
*Iți ia un minut, dar marketing-ul bine făcut iți aduce rezultate ani de zile!
CLIENȚI PE CARE I-AM AJUTAT SĂ CREASCĂ
ImpactAds este o agentie de marketing digital si Google Ads care ajuta firmele sa isi mareasca afacerea in online.
Birou Bucuresti
Bd Nicolae Balcescu nr 24
Bucuresti
Tel: 0753.069.987
contact@impact-ads.ro
2012 - 2024 © ImpactAds | Toate drepturile rezervate
×
Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. Continuând navigarea pe site, ești de acord cu utilizarea cookie-urilor.
Am înțeles
footer