Un exemplu simplu ar fi 'mochillas escolares' (rucsacuri scolare) ** care inregistra volume medii de căutare, sezonalitate ridicată, costuri destul de ridicate și zero vânzări. 'Mochila escolares' a fost sters.
Preferand un trafic mai scăzut dar de o calitate superioara și cu o intenție clară de achiziționare, după o anumită perioadă de testare și corelând cu marjele de profit indicate de LaBella, am grupat toate cuvintele cheie în trei mari categorii: profitabilitate scăzută, medie și ridicata.
Procesul de eliminare a cuvintelor cu probitabilitate scăzută și optimizare a durat cateva luni, în cele din urmă singurele cuvinte cheie rămase generand creșterea. Pe masura ce am alocat mai mult buget catre termenii performanti acestia au generat vanzari și mai mari, dar și mai multe date de conversie.
In procesul permanent de optimizare a contului de Google Ads noi folosim întotdeauna și testare A/B, liste de cuvinte negative actualizate săptămânal și nu în ultimul rând, script-uri automatizate care urmaresc anumiti parametri și ne notifica cand anumite valori sunt depasite.
GOOGLE SHOPPING
Nici un site de e-commerce nu ar trebui să faca greșeala de a nu folosi și Google Shopping Ads). Pentru început, am creat un cont nou în Google Merchant Center, pentru a putea crea feed-ul de produse pe care plănuiam să le promovăm folosind campania de Google Shopping.
Acest lucru a fost facilitate de CMS-ul (content management system) pe care clientul îl folosea pentru site-ul său web, ceea ce ne-a permis să folosim atributele existente în feed-ul de produse. După generarea feed-ului, am adăugat etichete personalizate, descrieri îmbunătățite, categorii de produse și am adăugat GTIN-uri pentru fiecare produs. GTIN-urile sunt identificatori unici de produs care permit Google să recunoască fiecare produs în mod unic.
Revenind la Google Shopping...
Structura campaniei de Shopping Ads este un factor important, foarte adesea trecut cu vederea în ceea ce privește performanța campaniei și costul pe click. Segmentarea produselor în campanii și grupuri separate permite un control granular pentru licitare și afișarea produselor doar utilizatorilor corespunzători.
Segmentarea a fost facuta în doua campanii: 'Shopping – Brands' (include numai produsele de marca) și 'Shopping – Non-brand' (include produsele 'no name'). Asociem aceste campanii utilizând setările de „prioritate”, precum și cuvintele cheie negative. Acest lucru ne permite să direcționăm click-urile către campania relevantă.
Campania 'Shopping - Brands' este asociată cu a doua campanie 'Shopping - Non-Brand', care vizează utilizatorii care caută aceleași produse, dar folosesc o căutare generica, fără marcă. Numele fiecărei mărci este adăugat ca și cuvânt cheie negativ în campania 'Shopping – Non-brands' și prioritatea acesteia este setată la 'mediu', în timp de pentru 'Shopping - Brands' prioritatea este 'mare'.
Astfel ne asigurăm că utilizatorii care caută produse folosind termenul de căutare 'Produs X Brand Y' vor ajunge în campania de top, respectiv 'Shopping - Brand' pentru care sumele licitate sunt setate la valori mai mare datorită intenției clare de achiziționare a utilizatorului care caută numele complet al produsului.
Pentru Google Shopping am setat mai multe sarcini săptămânale, cea mai importantă fiind cercetarea competitiei. În fiecare saptamana verificăm în Google cât de competitive sunt prețurile produselor noastre și cine sunt concurenții în campania de Google Shopping, acest lucru permitandu-ne să ajustam, în jos sau în sus, sumele licitate.
In concluzie, după configurarea corectă a campaniei de Google Shopping, următorul pas cel mai important este gestionarea ei. Înțelegerea nu numai a produselor, ci și a clientului, a concurenței și a pieței este vitala și ne ajuta să hotaram ce produse au succes și care merită abandonate, pentru a obține o profitabilitate ridicata, respectiv ROAS de 17:1 si o rata de conversie de 3.80%. **Fiind în Chile, toate anunțurile au fost în spaniolă, mai exact spaniola castellana. Noi fiind specializați numai în campanii Google Ads în romănâ și engleză (fluent) și spaniolă (mediu), am contractat un freelancer pentru traducerile în castellana, iar verificarea finala a fost asigurata de LaBella.