Studiu de caz Google Ads & SEM: Cresterea vanzarilor

  • Studiu de caz Google Ads e-commerce

  • Studiu de caz Google Shopping Ads

  • Studiu de caz Google Maps
+1700%
creștere a ROAS în Google Shopping în 5 luni
+243%
creștere rată de conversie Google Shopping
+98%
rata de conversie Trafic Organic a crescut de la 0.94% la 1.83%

DESPRE CLIENT

CLIENT DIN 2018
INDUSTRIE
E-commerce
TIP CAMPANIE
Google Shopping > Tranzactii
Google Search Ads > Tranzactii
User Experience & Google Maps
LOCAȚIE
Chile
LaBella este un lant de retail care a operat majoritar numai în locatii fizice, avand o prezenta modesta în online. 2017 a fost anul de cotituruă către lansarea unui site de e-commerce, folosind o soluție custom, construită de la zero de departamentul intern de IT.

Agenție de marketing eficientă

ImpactAds este o agenție de marketing online foarte bună! Creativitatea, sfaturile, energia pozitivă și sprijinul lor valoros ne-au ajutat să dezvoltăm o strategie de marketing online eficientă pe termen lung. Am obținut rezultate excelente: o rată de conversie în creștere și mai mulți vizitatori ai website-ului. Suntem bucuroși să recomandăm ImpactAds oricărei afaceri care dorește să-și sporească vizibilitatea online!
Rodriguez Santos @ LaBella
Servicii: Google Shopping · Google Search Ads · Google Business · user experience (UX)

PROBLEMA

Rentabilitatea campaniilor online (ROAS) foarte scăzută

In momentul lansarii site-ului de e-commerce departamentul intern de marketing a preluat și responsabilitatea setării și optimizării campaniilor de Google AdWords. Dupa 1 an, evaluand rentabilitatea publicitatii online concluzia a fost simplă: ROAS (return on ad spend) era 1:1. Mai simplu spus: fiecare Euro investit în reclama online aducea vanzari de 1 Euro, un rezultat nu tocmai satisfacator. Rentabilitatea acceptabilă a cheltuielilor publicitare difera de la o companie la alta în funcție de marjele sale individuale de profit, performanța generală a afacerii și costurile de operare. În timp ce unele companii au dificultăți să facă față cu o rentabilitate a cheltuielilor publicitare de 10€: 1€ **, altele prosperă cu o rentabilitate a de doar 2€:1€. O valoare comun acceptata este 4:1. Prin atingerea acestui obiectiv, campania publicitară nu numai că va fi eficientă, dar va genera și venituri decente. Dupa o analiza interna, clientul a decis contractarea unei agentii de marketing digital pentru a optimiza rata de conversie (CRO) a campaniilor online, operănd intr-un spatiu online foarte aglomerat și cu o competitie puternică din partea multinaționalelor, cum ar fi Amazon. Astfel am preluat noi managementul Google Ads în octombrie 2018. Clientul ne-a pus în vedere faptul că din cauza concurenței foarte ridicate trebui să obținem o rentabilitate a cheltuielilor publicitare de 7:1 pentru a face campaniile de Google Ads profitabile. Dupa un audit amanuntit al site-ului, corelat cu analiza competitiei, am identificat câteva zone unde se putea aduce îmbunătățiri majore.
  • Nu exista reclama setata și în Google Shopping – vital pentru site-urile de e-commerce
  • Contul de Google Maps a companiei avea o singură locație, respectiv sediul central. Cele peste 20 de magazine fizice din Chile lipseau din hartile Google, sau acolo unde existau nu erau gestionate de LaBella. Compania, având o recunoaștere locală datorită prezenței fizice, nu a profitat deloc de aceasta sursa de trafic gratuit pentru a genera și vanzari online.
  • Paginile tranzactionale ale site-ului aveau un design aglomerat, ingreunand mult procesul de check-out.
  • Din punct de vedere tehnic site-ul avea un timp mare de încărcare, de 4 secunde. Știm, vei spune ca 4 secunde nu e mult, insă în lumea online, și mai ales pentru ecommerce, durata optimă de încărcare este de 2 secunde – cu fiecare secundă în plus, rata de conversie descrește cu 4.9%

Perioada studiului

Am preluat Labella ca și client în octombrie 2018 și dupa efectuarea tuturor schimbărilor, reclama a început să ruleze în ianuarie 2019. În acest studiu de caz, ne vom concentra pe rezultatele obtinute într-un an.
Data studiului: 10 februarie 2020
studiu de caz Google Shopping Ads conversii

SOLUȚIA

Datorită faptului că utilizatorii erau deja familiarizați cu magazinele, mărcile și produsele furnizate de client, am conceput o strategie care să permită creșterea vânzărilor pe segmentul online, precum și mărirea volumului de clienți în magazinele fizice.

USER EXPERIENCE

Pentru a injumatati viteza de încărcare a site-ului, lucru absolut necesar, am analizat componentele care ingreunau site-ul și am implementat mai multe masuri, care au dus la un timp mediu de încărcare de 2 secunde. Vom detalia doar câteva. Pentru analiza traficului erau folosite concomitent și Google Analytics și Adobe Analytics, care în esenta fac acelasi lucru. Am hotarat pastrarea numai a Google Analytics. Prin indepărtarea codului de Adobe din fiecare pagină, s-au economisit zeci de milisecunde. Site-ul fiind responsive, folosea soluția de la BootStrap, o soluție greoaie care afecteaza timpul de încărcare. Cu un impact mediu asupra design-ului, am decis inlocuirea cu Pure CSS custom, cu o amprentă mult mai mică în dimensiunea unei pagini web. Fiind un site bogat în grafica, fiecare produs avand minim 5 imagini asociate, am optimizat toate imaginile folosite, ceea ce a adus un alt un castig de o secunda. Si nu în ultimul rand, aplicand cele mai bune practice de 'user experience', am re-stilizat paginile categoriilor de produse și a produselor, pagini esențiale în procesul de achiziționare a utilizatorilor.

GOOGLE MAPS

Toate informațiile pentru fiecare magazin fizic au fost actualizate și centralizate, dupa care a fost adaugată fiecare locatie în Google Maps, furnizand informații pentru fiecare categorie, de la orar de funcțonare, numere de telefon, categorii de produse și produse, intrebari și raspunsuri, pana la postari. Pntru a putea masura ulterior traficul și volumul vanzarilor generate de Google Maps, toate link-urile folosite au fost marcate cu parametri de tip UTM. Constienti fiind de dinamica schimbarilor și importanta prospetimii datelor, a fost creata o ierarhie a persoanelor responsabile pentru fiecare locatie. A fost pus la punct un proces intern pentru fiecare magazin, care să asigure actualizarea datelor și un calendar de minim 3 postari pe saptamana, strans legate de promotiile în derulare pentru perioada respectiva. In numai 3 luni de la lansarea tuturor locațiilor în Google Maps, s-a inregistrat un trafic suplimentar, generator de vânzări, echivalent cu 11% din totalul traficului site-ului principal. In 5 luni traficul organic, incluzând și Google Maps, a crescut cu 22.56% și parametrii interacțiunii utilizatorilor ai site-ul au ajuns la valori superioare: număr mediu de pagini/vizită de 3.2 și timp mediu petrecut pe site de 190 secunde (3.19 minute). Rata de conversie a traficului organic a crescut de la 0.94% la 1.83%.

BRAND AWARENESS

Am creat o campanie de Google Seearch pentru termenii de căutare cu referință exacta la mărcile brand-ului pentru a crește notorietatea, pentru a incuraja utilizatorii să viziteze magazinele sau a cumpăra online, și pentru a împiedica concurenții să liciteze pentru termenii mărcilor în proprietatea LaBella, braconand astfel traficul. De asemenea, am folosit această campanie ca mediu live pentru a testa, rapid și cuantificabil, mesaje care vor fi folosite în marketingul general al firmei, de la reclama în mediile conventionale, gen radio, pana la site-ul propriu.

GOOGLE ADS

Stiind ca, clientul nu livreaza decât în Chile, am verificat setările de locație ale campaniilor existente și remarcând că nu există nici o limitare geografică, am setat o singură țară ca și locație țintă pentru anunțuri, respectiv Chile. Ce folos să faci reclama în Argentina daca produsele nu se pot livra acolo. Campaniile Google Ads existente aveau o cantitate considerabilă de cuvinte cheie acoperind marea majoritate a produselor vândute de companie, în speranța că acestea vor genera vânzări. Numărul mare de cuvinte cheie se traduce în costuri mari și o potentiala risipă de bani. Abordarea noastră a fost să analizăm toate datele - afișări, click-uri, CTR-ul (rata de click-through) și conversii - și să stabilim care cuvinte cheie pur și simplu iroseau din buget, dar nu generau performanța.
Un exemplu simplu ar fi 'mochillas escolares' (rucsacuri scolare) ** care inregistra volume medii de căutare, sezonalitate ridicată, costuri destul de ridicate și zero vânzări. 'Mochila escolares' a fost sters. Preferand un trafic mai scăzut dar de o calitate superioara și cu o intenție clară de achiziționare, după o anumită perioadă de testare și corelând cu marjele de profit indicate de LaBella, am grupat toate cuvintele cheie în trei mari categorii: profitabilitate scăzută, medie și ridicata.Procesul de eliminare a cuvintelor cu probitabilitate scăzută și optimizare a durat cateva luni, în cele din urmă singurele cuvinte cheie rămase generand creșterea. Pe masura ce am alocat mai mult buget catre termenii performanti acestia au generat vanzari și mai mari, dar și mai multe date de conversie. In procesul permanent de optimizare a contului de Google Ads noi folosim întotdeauna și testare A/B, liste de cuvinte negative actualizate săptămânal și nu în ultimul rând, script-uri automatizate care urmaresc anumiti parametri și ne notifica cand anumite valori sunt depasite.

GOOGLE SHOPPING

Nici un site de e-commerce nu ar trebui să faca greșeala de a nu folosi și Google Shopping Ads). Pentru început, am creat un cont nou în Google Merchant Center, pentru a putea crea feed-ul de produse pe care plănuiam să le promovăm folosind campania de Google Shopping. Acest lucru a fost facilitate de CMS-ul (content management system) pe care clientul îl folosea pentru site-ul său web, ceea ce ne-a permis să folosim atributele existente în feed-ul de produse. După generarea feed-ului, am adăugat etichete personalizate, descrieri îmbunătățite, categorii de produse și am adăugat GTIN-uri pentru fiecare produs. GTIN-urile sunt identificatori unici de produs care permit Google să recunoască fiecare produs în mod unic. Revenind la Google Shopping...
Structura campaniei de Shopping Ads este un factor important, foarte adesea trecut cu vederea în ceea ce privește performanța campaniei și costul pe click. Segmentarea produselor în campanii și grupuri separate permite un control granular pentru licitare și afișarea produselor doar utilizatorilor corespunzători. Segmentarea a fost facuta în doua campanii: 'Shopping – Brands' (include numai produsele de marca) și 'Shopping – Non-brand' (include produsele 'no name'). Asociem aceste campanii utilizând setările de „prioritate”, precum și cuvintele cheie negative. Acest lucru ne permite să direcționăm click-urile către campania relevantă. Campania 'Shopping - Brands' este asociată cu a doua campanie 'Shopping - Non-Brand', care vizează utilizatorii care caută aceleași produse, dar folosesc o căutare generica, fără marcă. Numele fiecărei mărci este adăugat ca și cuvânt cheie negativ în campania 'Shopping – Non-brands' și prioritatea acesteia este setată la 'mediu', în timp de pentru 'Shopping - Brands' prioritatea este 'mare'. Astfel ne asigurăm că utilizatorii care caută produse folosind termenul de căutare 'Produs X Brand Y' vor ajunge în campania de top, respectiv 'Shopping - Brand' pentru care sumele licitate sunt setate la valori mai mare datorită intenției clare de achiziționare a utilizatorului care caută numele complet al produsului. Pentru Google Shopping am setat mai multe sarcini săptămânale, cea mai importantă fiind cercetarea competitiei. În fiecare saptamana verificăm în Google cât de competitive sunt prețurile produselor noastre și cine sunt concurenții în campania de Google Shopping, acest lucru permitandu-ne să ajustam, în jos sau în sus, sumele licitate. In concluzie, după configurarea corectă a campaniei de Google Shopping, următorul pas cel mai important este gestionarea ei. Înțelegerea nu numai a produselor, ci și a clientului, a concurenței și a pieței este vitala și ne ajuta să hotaram ce produse au succes și care merită abandonate, pentru a obține o profitabilitate ridicata, respectiv ROAS de 17:1 si o rata de conversie de 3.80%. **Fiind în Chile, toate anunțurile au fost în spaniolă, mai exact spaniola castellana. Noi fiind specializați numai în campanii Google Ads în romănâ și engleză (fluent) și spaniolă (mediu), am contractat un freelancer pentru traducerile în castellana, iar verificarea finala a fost asigurata de LaBella.

REZULTATELE

Enumerăm câteva rezultate notabile obținute într-un an.
  • Am reușit, numai în Google Shopping Ads, creșterea ROAS de la 1:1 la 17.76:1, adică pentru fiecare leu investit în reclamă am câștigat 17.76 lei.
  • Fiind un site de e-commerce, domeniu recunoscut pentru ratele scăzute de conversie, am crescut rata de conversie cu 243.93%, respectiv de la 1.08% la 3.80%
  • Experiența utilizatorilor pe site a fost mult îmbunătățită, timpul de încărcare a scăzut de la 4 secunde la 2 secunde, număr pagini/sesiune a ajuns la 3.2 și timpul mediu petrecut pe site/sesiune a ajuns la 190 secunde
agentie Google Ads studiu de caz Google Shopping Ads e-commerce

ÎNAINTE și DUPĂ


*Dacă nu ai avut timp sa citești tot studiul de caz, suntem convinși că vei ințelege foarte repede cu ajutorul vizualului despre ce vorbim:)
Acest client ne-a permis să folosim public foarte puține din datele sale.
Rentabilitatea (ROAS) Google Ads a ajuns la 17.76:1 De la rentabilitate (ROAS) de 1:1, dupa ce am am preluat noi contul, reclama pe Google Ads a ajuns dupa un an la 17.76:1, mult peste cea indicata de client, de 7:1. Rata de conversie a urcat de asemenea pana la 2.29%, valoare competitiva pentru un site de e-commerce - e-commerce-ul este renumit pentru una din cele mai mici rate de conversie .
Google Shopping - indicatori de performanta superiori dupa un an Ca orice campanie noua de Google Shopping Ads, inceputul a fost greu, insa optimizarile de pe parcurs au dus toti indicatorii de performanta (KPIs) in sus.
Rata de conversie de 3.8%, crestere cu 243.93%
Costul de achizitie a scazut cu 75.97%, de la 45 € la 11 €.
Veniturile generate de Google Shopping au crescut cu 1084.6%.

Vrei și tu creșterea vânzărilor din online?

Dacă vrei sa vinzi mai mult online și cauți o agentie Google AdWords, noi te putem ajuta.
Nu ezita să ne contactezi astăzi la 0753.069.987, sau ne poți trimite un e-mail la contact@impact-ads.ro.
*Iți ia un minut, dar marketing-ul bine făcut iți aduce rezultate ani de zile!
CLIENȚI PE CARE I-AM AJUTAT SĂ CREASCĂ
ImpactAds este o agentie de marketing digital si Google Ads care ajuta firmele sa isi mareasca afacerea in online.
Birou Bucuresti
Bd Nicolae Balcescu nr 24
Bucuresti
Tel: 0753.069.987
contact@impact-ads.ro
2012 - 2025 © ImpactAds | Toate drepturile rezervate
×
Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. Continuând navigarea pe site, ești de acord cu utilizarea cookie-urilor.
Am înțeles
footer