Studiu de caz promovare online: Generare leads

  • Generare lead-uri prin Google Ads

  • Creștere trafic & conversii prin SEO

+354
lead-uri generate în 3 luni
10.35%
rată de conversie Google Ads
8.8%
rată de conversie Trafic Organic

DESPRE CLIENT

CLIENT DIN 2021
INDUSTRIE
Închirieri masini premium (B2B)
TIP CAMPANIE
Google Search Ads > Generare Lead-uri
SEO & Google Maps
LOCAȚIE
București
Compact Limousine Services – firmă cu o experiență de peste 24 ani pe piața de închirieri mașini în București, nișată pe servicii premium de închiriere mașini de lux cu șofer. Modelul de business este majoritar B2B (business to business), clientela fiind formată din corporații și IMM-uri.

Rezultate, nu vorbe

In 2017 am angajat o agentie care a refăcut website-ul și s-a ocupat de reclama pe Google. Un an nu am văzut absolut nici un rezultat, dimpotrivă - am devenit inexistenți în online și am renunțat. Am încercat din nou cu ImpactAds. Rezultatele au apărut după 2 săptămâni de la lansarea noului site, cuplata cu demararea mai multor campanii de marketing online. Avem rezultate fanstastice din organic și promovare Google Ads. Lucrăm împreună din 2021!
Mihai Iorga @ Compact Limousine Services
Servicii: agentie Google Ads · optimizare SEO · Google Business · agentie de marketing digital

PROBLEMA

Trafic online inexistent după redesign-ul site-ului

Clientul a investit în 2016 în redesign-ul site-ului web cu scopul de a-și îmbunătăți prezența online, și în promovare Google Ads.

Agenția de marketing digital responsabilă de întreaga strategie online nu a livrat rezultatele scontate, ci dimpotrivă. In martie 2020, Compact a renunțat la colaborarea respectivă, pentru a limita pierderile.

In mai 2021 am preluat noi acest cont, ocupându-ne de promovare online (SEO, optimizare site, Google Ads).Dupa analiza site-ului coroborată cu datele din Google Analytics, am identificat câteva zone care necesitau îmbunătățiri majore, pentru a aduce online-ul pe plus.

SEO: probleme identificate

  • Noul site nu a respectat nici o cerință SEO, neținând cont de cele mai bune practici pentru migrarea la un nou design, impactul făcându-se simțit imediat: traficul organic (trafic gratuit) s-a prăbușit
  • Site-ul nou a exclus cu totul cuvântul 'Bucuresti' – termen esențial de SEO On-Page, serviciile fiind oferite în București
  • Folosirea de grafică neoptimizată a mărit mult timpul de încărcare, afectând Core Web Vitals – un factor important în algoritmul Google de ranking organic
  • Lipseau datele structurate din site, date structurate care oferă un avantaj superior în listarea organică / trafic gratuit
  • Nu a fost creat profilul companiei în Google Maps. Hărțile Google au ajuns o sursă importantă de trafic organic

Google Ads: probleme identificate

  • Reclama PPC nu a avut nici un efect în creșterea vanzarilor
  • Campanile nu au avut o structură optimă, grupurile de anunțuri nu au fost organizate granular și cuvintele cheie erau mult prea generaliste și fara potriviri restrictive
  • Quality score-urile nu depășeau 6/10, având ca și consecință directă o perfomanță mult sub potențial: CTR foarte mic, cost per click mare și interacțiune scăzută a utilizatorilor
  • Cuvintele cheie au fost mult prea generaliste: "închirieri mașini cu șofer" fără "București" este 100% lipsită de intenția de achiziționare
  • Tracking-ul pentru Google Analytics a fost adăugat în toate paginile site-ului, însă înregistrarea conversiilor și acțiunilor generatoare de lead-uri nu a fost implementată

Perioada studiului

Am preluat Compact ca și client în mai 2021 și dupa efectuarea tuturor schimbărilor, am pornit reclama în iulie 2021. În acest studiu de caz, ne vom concentra pe compararea perioadei iulie-octombrie 2020 și iulie-octombrie 2021 pentru a a face o comparație corectă de trei luni a ambilor ani.

Data studiului: 15 noiembrie 2021
*In ciuda restrictiilor datorate COVID-ului, care in 2021 au mai fost relaxate, închirierile de mașini premium cu șofer au au avut o evoluție destul de bună comparativ cu alte domenii.
studio de caz Google Ads generare lead-uri

SOLUȚIA

Dupa efectuarea unui audit minuțios, am stabilit o strategie integrată pentru a avea rezultate rapide în cele două mari categorii de trafic, respectiv trafic organic (implementare SEO on-page, Google Maps și date structurate) și reclamă online plătită (Google Ads). Am hotărât împreună să nu abordăm și social media (Facebook, Instagram) datorită performanței scăzute la intenția de achiziție.

SEO ON-PAGE & USER EXPERIENCE

Pentru recuperarea traficului organic pierdut și creșterea acestuia, am hotarat pastrarea design-ului existent și am luat decis optimizarea SEO On-Page. In plus, un site optimizat SEO va ajuta foarte mult și campaniile de Google Ads, prin obținerea de note Quality Score superioare, care duc la scăderea costurilor per click. Experienta utilizatorului (user experience) a fost mult îmbunătățita prin schimbari punctuale ale unor pagini, prin crearea de continuț nou, optimizarea textelor, restructurarea paginilor și micsorarea timpului de încărcare a site-ului. Am simplificat schema de culori a site-ului pentru a avea doar doua culori dominante, iar butoanele de 'Call-to-action' au fost restilizate pentru ghida mai ușor utilizatorul spre completarea unui formular - realizarea conversiei. Pentru a crește încrederea vizitatorilor în serviciile oferite am creat o pagină cu review-uri ale clienților pe care am populat-o inițial cu feedback-urile existente pe Facebook și TrustPilot. Ulterior, am setat un proces intern cu Compact pentru obținerea de review-uri de la clienți. Am implementat tehnica de 'link sculpting', rescrierea și testarea META-urilor, adăugara de tag-uri H. Aceste elemente esențiale pentru SEO sunt adesea uitate și ignorate în design-ului unui site web.

DATE STRUCTURATE

Datele structurate sunt de cele mai multe ori ignorate, acestea necesitand cunostinte tehnice avansate și nefiind suportate de majoritatea framework-urile populare ca și WordPress, Shopify. Insa, folosirea datelor structurate au ca rezultat direct creșterea traficului organic, creșterea CTR-ului și obținerea de 'featured snippets' pe primele pozitii în prima pagină a Google. Site-ul fiind o soluție hibrid intre un framework și custom pages, am ales impreuna cu programatorul implicat în proiect soluția insertiei directe a data markup-urilor în paginile alese. Am ales doua markup-uri relevante, respectiv cel organizational și intrebari și raspunsuri. De la vizibilitate 0 în căutări organice am obținut rezultate pe prima pagină pentru cei mai competitivi termeni cheie în romana și engleza, cum ar fi "inchiriere masina cu sofer Bucuresti", respectiv "chauffeur services Bucharest".

GOOGLE MAPS

Un alt capitol foarte important al unei strategii online unitare este adăugara companiei pe Google Maps (cunoscut și ca Google Local, Google My Business). O listare în Google Business verificată și optimizată va aduce creșteri ale traficului local, va îmbunătăți vizibilitatea brand-ului, crescand gradul de click-through și rata de conversie. Bine de stiut: 60% dintre utilizatorii de mobile au contactat direct un business folosind funcța de 'Apel' din rezultatele locale (Think with Google, 2019)
Contul Google Business nou-creat pentru Limousine Services a fost optimizat pe baza cuvintelor cheie alese dupa cercetarea competitiei, incluzand toate informațiile necesare. Au fost adaugate toate categoriile de produse, pentru a acoperi toata gama de servicii oferite. A fost stabilit un calendar de postari, respectiv o postare la fiecare doua saptamani pentru a mentine listarea actualizata – prospețimea informațiilor fiind un alt factor de ranking în rezultatele locale. Nu am uitat nici de review-uri, extrem de importante – personalul care interactioneaza direct cu clienții a fost instructat în acest sens. în plus, au fost actualizate semnăturile tuturor conturilor de email pentru a include un link catre listarea Google Maps a companiei.

GOOGLE ADS

Structura existenta a contului de Google Ads a fost stearsa, neaducand nici un rezultat. Ce poate fi mai graitor pentru o campanie Google Ads complet ineficientă decât un rata de conversie de 0% sau un Search Impression Share mai mic de 10%? In urma analizei amanuntite a competitiei și tinand cont și de costul per click foarte mare, am prioritizat serviciile cele mai căutate și cu cea mai mare valoare adaugată pentru Compact. Baza strategiei de Google Ads a constat in, dar nu numai:
  • am segmentat campaniile pe limba (site-ul deserveste limbile romana și engleza) și geografic, în funcțe de volumul clienților pe anumite piețe
  • segmentarea campaniilor în SKAG-uri, care au permis un Quality Score, CTR și rata de conversie mai ridicate datorită corelației foarte strânse între cuvintele cheie și anunțurile publicitare
  • pentru anunțuri am folosit doar extensiile pe care le-am considerat utile, gen 'site links' sau 'callouts'
  • am optat ca reclama online să ruleze numai pe Google Search și am exclus orice Search Partner. Afisarea anunțurilor pe Search Partners duce la diluarea majora a indicatorilor de perfomanță, creșterea costurilor și descreșterea ratei de conversiei. Noi nu sfatuim pe nimeni să folosesca aceasta optiune
  • chiar dupa prima luna de derulare a publicitatii online, analizand traficul, am observat ca o parte din traficul plătit il constituiau utilizatori care doar se informau sau căutau varianta ieftină a serviciilor oferite de Compact Limousine Services. căutări ca și "cat costa un microbuz de inchiriat Bucuresti", "preturi masina cu sofer Bucuresti" indica clar doar intentia de informare, repectiv top funnel. Urmarind doar traficul comercial, cel de bottom funnel, cu intentia clara de de achiziționare, am implementat liste de cuvinte negative
  • serviciile oferite fiind din zona premium, am pre-calificat utilizatorii prin anunțuri în care folosim explicit termeni gen "de lux", "premium"
In numai 3 luni, din 1 iulie 2021 pana în 1 octombrie 2021 am obținut un CTR de 23.61% și o rata de conversie de 10.35% pentru reclama plătită. Quality Score-ul mediu de 8.8 din 10 pentru toate cuvintele cheie targetate ne-a ajutat să obținem și un cost per click scăzut.

REZULTATELE

In momentul în care scriem acest studiu de caz lucram cu Compact Limousine Services doar de 3 luni și suntem de-abia la început. Cu toate acestea, enumerăm câteva reușite importante.
  • Google Ads CTR (click through rate) de 23.61%
  • Rata de conversie pentru reclama plătită de 10.38%, 271 de conversii și un cost scăzut pe achiziție de €6.81
  • Structurarea optimă a campaniilor de Google Ads, cu termeni de căutare "la obiect", cu țintire pe anumite audiențe și zone geografice a redus costurile de la 1628 €/3 luni la 508 €/3 luni.
  • îmbunătățirea semnificativă a site-ului, combinată cu prezența în Google Maps, a avut ca si rezultat direct creșterea semnificativă a traficului organic (trafic gratuit)
  • Trafic organic cu o rată de conversie de 8.8% și 83 de conversii
  • Optimizarea landing page-urile a crescut parametrii interacțiunii cu utilizatorul, respectiv timpul petrecut pe site și bounce rate-ul (rata de abandon a site-ului)
  • De la 0 la 354 de lead-uri în 3 luni, din care 64.98% din publicitate PPC (Google Ads)
studiu de caz SEO generare lead-uri

ÎNAINTE și DUPĂ


*Dacă nu ai avut timp sa citești tot studiul de caz, suntem convinși că vei ințelege foarte repede cu ajutorul vizualului despre ce vorbim:)
Bineînteles, am avut permisiunea clientului să-i folosim datele.
SEO On-Page Așa cum am mai subliniat, la redesign-ul site-ului a fost eliminat complet cuvântul 'București', ceea ce a dus la prăbușirea traficului organic cu totul, serviciile fiind oferite în București. Primul lucru a fost să adăugăm cuvântul cu pricina și să re-organizăm link-urile, în funcție de importanță. Am pus doar un singur screenshot, nu avem spațiu pentru toate paginile site-ului:)
Before - 2019
SEO on page internal linking - before
SEO on page internal linking - before
After - 2021
SEO on page internal linking - after
SEO on page internal linking - after
Rata de conversie a traficului organic - creștere de la 0% la 8.8% Tot datorită problemelor de SEO On-Page, traficul organic a generat 0 conversii. După ce am îmbunățătit site-ul "cu de toate", rezultatele s-au văzut: rata de conversie de 8.8% în doar câteva luni si 83 de conversii.
Before - 2019
conversii trafic organic - before
conversii trafic organic - before
After - 2021
conversii trafic organic - after
conversii trafic organic - after
Google Ads - creștere a conversiilor de la 0 la 271, cu rata de conversie de 10.38% Campaniile de Google Ads fiind setate în cel mai gresit mod cu putință nu au generat nici un rezultat. După re-organizarea din temelii a campaniilor, a cuvintelor cheie cu adevărat țintite si "câte și mai câte", clientul a simțit imediat efectele benefice: 271 de lead-uri în doar 3 luni și o rată de conversie Google Ads de 10.38%. Ca să nu mai menționăm scăderea considerabilă a costurilor cu publicitatea.
Before - 2019
Google Ads rata de conversie - before
Google Ads rata de conversie - before
After - 2021
Google Ads rata de conversie - after
Google Ads rata de conversie - after

Cauți o agentie generare lead?

Ne-ar plăcea să aflăm mai multe despre compania ta sau despre orice întrebări pe care le ai legate de servicii generare lead-uri.
Pentru mai multe informații, ne poți suna astăzi la 0753.069.987, sau ne poți trimite un e-mail la contact@impact-ads.ro.
CLIENȚI PE CARE I-AM AJUTAT SĂ CREASCĂ
ImpactAds este o agentie de marketing digital si Google Ads care ajuta firmele sa isi mareasca afacerea in online.
Birou Bucuresti
Bd Nicolae Balcescu nr 24
Bucuresti
Tel: 0753.069.987
contact@impact-ads.ro
2012 - 2024 © ImpactAds | Toate drepturile rezervate
×
Acest site utilizează cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. Continuând navigarea pe site, ești de acord cu utilizarea cookie-urilor.
Am înțeles