Trafic online inexistent după redesign-ul site-uluiClientul a investit în 2016 în redesign-ul site-ului web cu scopul de a-și îmbunătăți prezența online, și în
promovare Google Ads.
Agenția de marketing digital responsabilă de întreaga strategie online nu a livrat rezultatele scontate, ci dimpotrivă. In martie 2020, Compact a renunțat la colaborarea respectivă, pentru a limita pierderile.
In mai 2021 am preluat noi acest cont, ocupându-ne de
promovare online (SEO, optimizare site, Google Ads).Dupa analiza site-ului coroborată cu datele din Google Analytics, am identificat câteva zone care necesitau îmbunătățiri majore, pentru a aduce online-ul pe plus.
SEO: probleme identificate
- Noul site nu a respectat nici o cerință SEO, neținând cont de cele mai bune practici pentru migrarea la un nou design, impactul făcându-se simțit imediat: traficul organic (trafic gratuit) s-a prăbușit
- Site-ul nou a exclus cu totul cuvântul 'Bucuresti' – termen esențial de SEO On-Page, serviciile fiind oferite în București
- Folosirea de grafică neoptimizată a mărit mult timpul de încărcare, afectând Core Web Vitals – un factor important în algoritmul Google de ranking organic
- Lipseau datele structurate din site, date structurate care oferă un avantaj superior în listarea organică / trafic gratuit
- Nu a fost creat profilul companiei în Google Maps. Hărțile Google au ajuns o sursă importantă de trafic organic
Google Ads: probleme identificate
- Reclama PPC nu a avut nici un efect în creșterea vanzarilor
- Campanile nu au avut o structură optimă, grupurile de anunțuri nu au fost organizate granular și cuvintele cheie erau mult prea generaliste și fara potriviri restrictive
- Quality score-urile nu depășeau 6/10, având ca și consecință directă o perfomanță mult sub potențial: CTR foarte mic, cost per click mare și interacțiune scăzută a utilizatorilor
- Cuvintele cheie au fost mult prea generaliste: "închirieri mașini cu șofer" fără "București" este 100% lipsită de intenția de achiziționare
- Tracking-ul pentru Google Analytics a fost adăugat în toate paginile site-ului, însă înregistrarea conversiilor și acțiunilor generatoare de lead-uri nu a fost implementată
Perioada studiului
Am preluat Compact ca și client în mai 2021 și dupa efectuarea tuturor schimbărilor, am pornit reclama în iulie 2021. În acest studiu de caz, ne vom concentra pe compararea perioadei iulie-octombrie 2020 și iulie-octombrie 2021 pentru a a face o comparație corectă de trei luni a ambilor ani.
Data studiului: 15 noiembrie 2021
*In ciuda restrictiilor datorate COVID-ului, care in 2021 au mai fost relaxate, închirierile de mașini premium cu șofer au au avut o evoluție destul de bună comparativ cu alte domenii.