Ce înseamnă Optimizarea Ratei de Conversie (CRO)?
Optimizarea ratei de conversie (CRO) reprezintă procesul de optimizare a unui site web pentru a transforma un număr cât mai mare de vizitatori în cumpărători.
Multe companii investesc resurse importante pentru a atrage trafic pe site-urile lor. Aceste site-uri web au de obicei un scop comercial, care este atins, doar atunci când utilizatorii efectuează un apel telefonic, o achiziție, trimit un email, completează un formular sau răspund la o întrebare sau mai multe.
Este imposibil ca fiecare vizitator al site-ului să îndeplinească acest obiectiv (să întrebe sau să cumpere), dar îi poți determina pe unii să o facă. Numărul de utilizatori care efectueaza o acțiune (conversie) față de numărul de total de utilizatori poate fi calculat pentru a obține un procent.
Să ne imaginăm că 1000 de persoane îti vizitează site-ul într-o perioadă de o lună dar numai 10 persoane efectueaza o achiziție. În acest caz rata de conversie va fi CR = (10 / 1000) X 100 = 1%
Deci, în luna respectivă, site-ul tău a avut o rată de conversie de 1%. Întrebarea este cum facem să o crestem la 5%, 10% sau chiar la 20%? Ei bine, acel proces de îmbunătățire a conversiilor se numește Optimizarea Ratei de Conversie sau, pe scurt, CRO.
Așadar, CRO este un proces complex care implică copywriting, design, experiență și testare astfel încât tot mai mulți utilizatori ai site-ului tău să se transforme din simpli vizitatori în cumpărători.