Auditul Google AdWords durează 1 săptămână (în medie). Este realizat manual de unul dintre specialiștii noștri în SEM. Auditul Google Ads pe care îl efectuăm constă întotdeauna în trei etape:
1. Verificarea configurării contului tău Google Ads
În această etapă, verificăm dacă contul tău Google Ads a fost configurat corespunzător și dacă îți permite să configurezi o campanie în mod adecvat. Verificăm elemente precum:
- verificăm setările contului tău Google Ads pentru a fi siguri că sunt configurate corect
- conectarea contului Google Ads la alte platforme, daca acestea sunt conntectate (Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console, YouTube, Google Merchant Center)
- verificăm configurarea conversiilor, fie ca acestea sunt direct din Google Ads sau importate ca și goal-uri ți tranzactii din Google Analytics
- verificăm profilul de plată al contului
- obținerea de informații granulare despre cele mai folosite cuvinte cheie și profilul utilizatorului, care pot fi aplicate site-ului prin tehnici SEO, pentru obținerea de trafic organic
- validarea sau invalidarea ipotezelor de lucru de datele colectate
2. Verificarea setărilor contului Google Ads
După verificarea configurației contului dvs. de publicitate, verificăm setările contului în sine, fără a intra încă în campanii detaliate. Verificăm elemente precum:
- structura contului si organizarea grupurile de campanii, respectiv a "ad group-urilor"
- strategiile de licitare, precum și bugetele alocate fiecarei campanii
- proiecte și "experimente" pe contul dvs
3. Analiza campanii Google Adwords în desfășurare
Ultimul pas este o verificare detaliată a fiecărei campanii Adwords și revizuirea performanțe contului de AdWords. Elementele pe care le audităm sunt diferite pentru fiecare tip de reclamă. Verificăm elemente precum:
- setări pentru fiecare tip de publicitate (Search, Remarketing, Display, YouTube, reclame pentru aplicații și altele)
- cercetare și analiză de cuvinte cheie
- analizarea relevanței anunțurilor tale cu cuvintele cheie și termenii de căutare ale publicului tău țintă
- analiza scorului de calitate (quality score)
- extensii de reclame, respectiv "ads extensions" si "assets"
- optimizări prin factori individuali (de exemplu, dispozitive, zile, locație)
- liste de excludere a cuvintelor negative
- gradul de interactiune a utilizatorului cu anunțul tău (CTR)
- analiză CPA (cost per achiziție) si rentabilitatea ROI (return on investment)
- evaluarea paginilor de destinație "landing pages" dacă sunt optimizate pentru conversii și oferă o experiență fluidă utilizatorilor
- experiența utilizatorului (user journey), reprezentanta de parametrii de interacțiune cu pagina de landing: bounce rate, time spent si number of pages per session